TÁJJELLEGŰ ÉTELEK-RECEPTEK

TÚRA UTAK-TANÖSVÉNYEK

Zala megye

Veszprém megye

Vas megye

Tolna megye

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

Somogy megye

Pest megye

Nógrád megye

Jász-Nagykun-Szolnok megye

Heves megye

Hajdú-Bihar megye

Bács-Kiskun megye

Baranya megye

Békés megye

Borsod-Abaúj-Zemplén megye

Csongrád megye

Fejér megye

Komárom-Esztergom megye

Győr-Moson-Sopron megye

Székelyföld - Erdély

FELVIDÉK

HORVÁTORSZÁG

VAJDASÁG

Burgenland

2022. január 28., péntek

A Csepel "Fakarusz"

Az első önálló autóbuszt, az ÁMG–407-est 1959-ben mutatta be a gyár, amely nagyrészt az Ikarus 31-es gépészetére alapult. A mindössze hét méter hosszú kisbuszt Csepel alvázra építették, a meghajtásáról Csepel D414-es dízelmotor gondoskodott. A busz lámpatestei szintén az Ikarus 31-esről származtak, az indexek pedig az Ikarus 620-asokról lehetnek ismerősek. A járműből mintegy száz darabot gyártott az ÁMG, elsősorban a vidéki Mávaut-ok vásároltak belőle, ahol bányászjáratokra kerültek, innen ered a típus „bányászbusz” beceneve is.
















IFA BK 350, 1956

 

A motorkerékpár kétütemű boxermotorral működött. Ezt a megközelítést nagyon kevés járműnél alkalmazták, például a Velocette Viceroy-nál. Ennek természetesen a kétütemű ciklusok forgattyúházában átöblített keveréke van. A BK-nál két szemközti henger lélegzése közös forgattyúházon ment keresztül. Ez jó ötlet volt, de nem optimálisan működött. De másrészről a németek bármilyen rezsim alatt is hajlamosak voltak a gyönyörű technológiára.

A motor először 15, később legfeljebb 17 LE teljesítményt adott 5000 fordulat / perc sebességgel. Ezt az erőt kardántengelyen keresztül juttatták a hátsó kerékhez. A BK 350 volt a DKW egykori gyárának első terve a háború után, és eredetileg a következő néven futott - és itt ismét egy afkóval folytatjuk: az állami tulajdonban lévő GDR (Gesellschaft bürgerlichen Rechts) és az IFA járműgyártó egyesület a gyártósoron kívül. A történet szerint az áramforrást sugárhajtóművek indítójának tervezték.

Részben helytálló, mert a második világháború végén a zschopaui DKW gyárban 250 köbcentiméteres boxer motort fejlesztettek ki erre a munkára. A második világháború vége azonban megakadályozta az ikrek termelésbe lépését. A BK-350 motor ezen a fejlesztésen alapul, a hengerűrtartalom 100 cm250-rel növekszik a szinte egyszerre kifejlesztett XNUMX cmXNUMX-es AWO kiegészítéseként - és ez természetesen az „Arbeiterwohlfahrt” -ot jelenti, egy decentralizált német jóléti szervezet, amely a helyi tagság személyes tagságára épít. egyesületek - hogy ne legyen egy második azonos térfogatú motorkerékpár.