A Csepeli Motorkerékpárgyár fejlesztői a kéthengeres P20-as modellel párhuzamosan, annak tapasztalataira és egyes alkatrészeire alapozva 1965-66-os években dolgozták ki a P10 jelzésű típusváltozatot. A P10-es a vele együtt gyártott egyhengeres T5-től a látványos benzintankban, a nagy bordás hengerfejben, a gumiágyban rögzített nagy kormányban, valamint több apró részletben – mint a hidraulikus csillapítású első teleszkóp, módosított hátsó teleszkóp, ülés, vízzsákos benzincsap, stb. tért el. A típus H jelölése a szívászaj-csökkentőre és a gumiágyas furulyával lefojtott kipufogóra utal.
Furat x löket: 68 x 68
Lökettréfogat 247 cm
Teljesítmény 18 LE /5700 ford/perc
Sűrítési arány: 8,5:1
Végsebesség: 120 km/h
Önsúly: 143 kg
Fogyasztás: 4,2l/100km
Gyártott darabszám Kb. 40 000 db
Gyártási időszak: 1966-1973
Gyártási hely Budapest Csepel
ez a motor kiment a világból
VálaszTörlésNekem is volt ,nagyon megbizható volt.
VálaszTörlésPáromnak is volt, katonaság alatt szétszedve egy kosárban pihent a motorja (2 év). Leszerelés után összerakta és még 7 évig meg volt. Egy ideig mostoha körülmények között egy szerelő udvarán rozsdásodott, majd a tulaj fia teljesen felújította. Én eddig ismerem a történetet.
VálaszTörlés