TÁJJELLEGŰ ÉTELEK-RECEPTEK

TÚRA UTAK-TANÖSVÉNYEK

Zala megye

Veszprém megye

Vas megye

Tolna megye

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

Somogy megye

Pest megye

Nógrád megye

Jász-Nagykun-Szolnok megye

Heves megye

Hajdú-Bihar megye

Bács-Kiskun megye

Baranya megye

Békés megye

Borsod-Abaúj-Zemplén megye

Csongrád megye

Fejér megye

Komárom-Esztergom megye

Győr-Moson-Sopron megye

Székelyföld - Erdély

FELVIDÉK

HORVÁTORSZÁG

VAJDASÁG

Burgenland

2022. november 12., szombat

Lakóteherautóvá átalakított ZiL 131-es / Folytatáshoz kattints a posztra

 

 A ZiL-131-es katonai műhelykocsiból szinte gyerekjáték lakóteherautót varázsolni. Tudta ezt ennek a járműnek a tulajdonosa is, aki lényegében megtoldotta a felépítményt egy hálórésszel. Ettől a jármű olyan hatást kelt, mintha szándékosan dacolna a légellenállással, de a nyolchengeres motornak mindez meg se kottyan. Emellett annak aki tudja finanszírozni a 131-es 40l/100 km-es városi, vagy 50-100l/100 km-es terep fogyasztást, annak már tényleg mindegy, hogy égnek áll-e a háló rész vagy sem.
 Nem mindegy viszont a szolid, szocialista luxus, melyet átalakítás után kínál a hátsó felépítmény. A hátsó részben WC-kabin, méretes konyhapult és egy beépített hűtő található, míg a másik oldalon dobogóra szerelt mosogató, valamint egy kihasználatlan terület áll rendelkezésre, ahová akár egy kisebb étkezőasztal is szerelhető padokkal. A felépítmény rendkívül tágas és bár az új burkolatok sok mindent eltakarnak, azért azt jól látni, hogy a szovjetek anno nem sajnálták az anyagot a járműből. A tetőn éktelenkedő napelemek ugyanakkor már nem múlt századi technikát képviselik. 

A jármű erőforrása 150 lóerős teljesítményre képes, száguldozni azonban nem lehet és nem is kell vele, hiszen végsebessége 80-90 kilométer/óra között van. A motorhoz egy ötsebességes manuális váltó csatlakozik, mely éppen elegendő ekkora tempóhoz. Sőt, a 131-es még viszonylag nehezen tud megállni, hiszen 35-40 kilométer/órás sebességnél hirtelen fékezésnél legalább 12 méteres a féktávolság.
A ZiL 131-esekből 1966 óta közel egymillió darab készült és mind a mi napig több ország nemzeti hadserege üzemeltet ilyen katonai változatokat. Tény, hogy az idő eljárt felettük, de ettől függetlenül  nem akarnak szétesni, köszönik szépen szolgálják a tulajt addig, ameddig csak lehet. 

6 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik!Gratulálok az építőnek!

    VálaszTörlés
  2. Ennek a típusnak nem szükséges autó-pályát építeni ahhoz hogy közlekedni tudjon……

    VálaszTörlés
  3. Mindössze csak egy benzinkutat kell hozzá venni

    VálaszTörlés
  4. Valamikor nagyon régen ZIL teherautón tettem le a C kategóriát. Úgy emlékszem 35-45 liter/100 Km. volt a fogyasztása...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 131-esen? Mert én is Zílen tanultam meg vizsgáztam, de a 130-as típuson. Annak csak 2 tengelye volt és a hátsó volt hajtott. Ennél 3 diffi, 3 kardán, osztómű, terepes gumik, ezek jelentősen növelik a tömegét és ez hatással van a fogyasztásra, sebességre, fék hatékonyságra. Ráadásul én már beleestem a diZíl programba és a bűnrossz román DAC dízelessel gurultam. Kb. felét fogyasztotta a 8 hengeres benzinesnek de egy tragédia volt! Hát még IFA motorral! Na az aztán katasztrófa.

      Törlés
  5. Bezzeg Perkins motorral szereltek , 2 db volt a Volánnál !

    VálaszTörlés