A Dacia az 1979-es, Bukaresti Autószalonon bemutatta a Dacia 1310-et, mely az 1300 felújított változata volt.
1979-ben csak a szedánváltozat volt elérhető a megújult autóból, majd egy évvel később megjelent a kombi variáns is.Az új külsőt kapott Dacia Pick-Up 1981-től volt megvásárolható. 1983-ban a teljes kínálat modellfrissítésen esett át az 1984-es modellévre. Szintén 1983-ban jelent meg az 1310-en alapuló Dacia 1410 Sport névre hallgató kupéváltozat, két ajtóval és alacsonyabb tetővel. 1985-ben bemutatásra került a Pick-Up új változata, lenyitható oldalú raktérrel, két évvel később pedig megjelent a ferde hátú Dacia 1320. A felújított 1310 szedán és kombi változatának a gyártása befejeződött, míg a pick-upé és a ferde hátúé 1990-ig folytatódott.
1989-ben jelent meg a Dacia 1310 új szedán és kombi variánsa, melyeken a fényszórók kicserélése volt a legszembeötlőbb változás az elődhöz képest. Az új ferde hátú a kisáruszállító változathoz hasonlóan 1990-ben került piacra, Dacia 1325 Liberta néven. 1992-ben érkezett meg az új Pick-Up, mely hosszított utasfülkével is elérhetővé vált. 1993-ban ismét modellfrissítésen esett át az 1310 összes változata, csakúgy, mint az 1325 Liberta.
1998-ban következett be az utolsó generációváltás az 1310 történetében. A Liberta nevű ferde hátú gyártása két évvel korábban, 1996-ban leállt. A modernizált 1310 szedán, kombi és kisáruszállító verzió gyártása 2004-ig folytatódott, míg a Dacia Pick-Up gyártása 2006-ban állt le. Az utolsó generációs 1310-esekbe injektor és katalizátor került, hogy jobban megfeleljen a károsanyag kibocsátási szabályozásoknak, de így is csak Euro2-es besorolást tudott elérni.
A Dacia 1300 és 1310 soha nem számított különösebben komfortos vagy nagy teljesítményű autónak, de kedvező fogyasztása, olcsó fenntarthatósága és egyszerűsége miatt nagy népszerűségnek örvendett és örvend a mai napig a kevésbé tehetősebbek körében. Utódja a Dacia Logan lett a román autógyár kínálatában.
Nekem 3 Daciám volt, 6-6 évig. Újonnan szét kellett szedni, alvázvédelem - majd összerakás. Időnkénti szelep állítás, szóval foglalkozni lehetett vele. Én szerettem, szerintem egy jó autó volt a maga korában. 😎
VálaszTörlésNekem 1 volt,egy kombi. Regényt irhatnék róla,mennyire silány volt.
VálaszTörlésTe használtan kifogtál egy összekókányoltat! Nem volt rossz autó!
VálaszTörlésPontosan,én is terveztem a regényirást.Románia szégyene,hogy gyártotta,Magyarországé,hogy behozta.
Törlés4 évig nyúztam, soha nem hagyott sehol, pedig az utánfutó mindig mögötte volt.
VálaszTörlésAzért, nem hagyott ott, mert az utánfutó lendületből tolta! Az enyém, már 23 ezernél ropogtatta a féltengelyt és a főtengely meg hosszában kotyogott. mikor meg akartam tolni, hogy életre keljen, az ujjam benyomta a karosszériát, már ingyen is adtam volna, csak vegyék le a nevemről. Végül a román cigányok vitték vissza a hazájába!
Törlésaz én párom,a kihozatal után a 2.sarkon elkezdte szídni az autó anyukáját,mert már ott felforrt a hűtővíz, még a garanciaidőn belül ,minden eső alkalmával ,a jobb első ülésen ülőnek vizes lett a lába,mert ott valahol beázott az autó..."sajnos nem találjuk a beázás okát",volt a garanciális szervíz válasza...
VálaszTörlés