kod

2022. augusztus 6., szombat

Dacia 1310 / Folytatás a posztban


A Dacia az 1979-es, Bukaresti Autószalonon bemutatta a Dacia 1310-et, mely az 1300 felújított változata volt.
1979-ben csak a szedánváltozat volt elérhető a megújult autóból, majd egy évvel később megjelent a kombi variáns is.Az új külsőt kapott Dacia Pick-Up 1981-től volt megvásárolható. 1983-ban a teljes kínálat modellfrissítésen esett át az 1984-es modellévre. Szintén 1983-ban jelent meg az 1310-en alapuló Dacia 1410 Sport névre hallgató kupéváltozat, két ajtóval és alacsonyabb tetővel. 1985-ben bemutatásra került a Pick-Up új változata, lenyitható oldalú raktérrel, két évvel később pedig megjelent a ferde hátú Dacia 1320. A felújított 1310 szedán és kombi változatának a gyártása befejeződött, míg a pick-upé és a ferde hátúé 1990-ig folytatódott.
1989-ben jelent meg a Dacia 1310 új szedán és kombi variánsa, melyeken a fényszórók kicserélése volt a legszembeötlőbb változás az elődhöz képest. Az új ferde hátú a kisáruszállító változathoz hasonlóan 1990-ben került piacra, Dacia 1325 Liberta néven. 1992-ben érkezett meg az új Pick-Up, mely hosszított utasfülkével is elérhetővé vált. 1993-ban ismét modellfrissítésen esett át az 1310 összes változata, csakúgy, mint az 1325 Liberta.
1998-ban következett be az utolsó generációváltás az 1310 történetében. A Liberta nevű ferde hátú gyártása két évvel korábban, 1996-ban leállt. A modernizált 1310 szedán, kombi és kisáruszállító verzió gyártása 2004-ig folytatódott, míg a Dacia Pick-Up gyártása 2006-ban állt le. Az utolsó generációs 1310-esekbe injektor és katalizátor került, hogy jobban megfeleljen a károsanyag kibocsátási szabályozásoknak, de így is csak Euro2-es besorolást tudott elérni.
A Dacia 1300 és 1310 soha nem számított különösebben komfortos vagy nagy teljesítményű autónak, de kedvező fogyasztása, olcsó fenntarthatósága és egyszerűsége miatt nagy népszerűségnek örvendett és örvend a mai napig a kevésbé tehetősebbek körében. Utódja a Dacia Logan lett a román autógyár kínálatában.


7 megjegyzés:

  1. Nekem 3 Daciám volt, 6-6 évig. Újonnan szét kellett szedni, alvázvédelem - majd összerakás. Időnkénti szelep állítás, szóval foglalkozni lehetett vele. Én szerettem, szerintem egy jó autó volt a maga korában. 😎

    VálaszTörlés
  2. Nekem 1 volt,egy kombi. Regényt irhatnék róla,mennyire silány volt.

    VálaszTörlés
  3. Te használtan kifogtál egy összekókányoltat! Nem volt rossz autó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan,én is terveztem a regényirást.Románia szégyene,hogy gyártotta,Magyarországé,hogy behozta.

      Törlés
  4. 4 évig nyúztam, soha nem hagyott sehol, pedig az utánfutó mindig mögötte volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért, nem hagyott ott, mert az utánfutó lendületből tolta! Az enyém, már 23 ezernél ropogtatta a féltengelyt és a főtengely meg hosszában kotyogott. mikor meg akartam tolni, hogy életre keljen, az ujjam benyomta a karosszériát, már ingyen is adtam volna, csak vegyék le a nevemről. Végül a román cigányok vitték vissza a hazájába!

      Törlés
  5. az én párom,a kihozatal után a 2.sarkon elkezdte szídni az autó anyukáját,mert már ott felforrt a hűtővíz, még a garanciaidőn belül ,minden eső alkalmával ,a jobb első ülésen ülőnek vizes lett a lába,mert ott valahol beázott az autó..."sajnos nem találjuk a beázás okát",volt a garanciális szervíz válasza...

    VálaszTörlés