2023. április 18., kedd

Az IKARUS babakocsi / Folytatás a posztban

 

Az Ikarus szó hallatán a legtöbbünknek vélhetően autóbuszok jutnak eszünkbe, azt viszont kevesen tudják, hogy a legendás magyar gépjárműgyár az elmúlt évtizedekben milyen sok egyéb terméket is készített. Így például többek közt babakocsit is:

Az 50-es évek eleje és a 60 éves eleje között több tízezer ilyen, motor nélküli négykerekű hagyta el az Ikarus gyártósorait. A 2018-ban menő retró terméknek tűnő babakocsi egyediségét az oldalsó ablakok, illetve a felső részen elhúzható fedél adta, melyek közül az utóbbi teljes védelmet biztosított az időjárási viszontagságok ellen.




8 megjegyzés:

  1. Ilyen volt a fiamnak, 3lnyuhetetl3n volt

    VálaszTörlés
  2. Már alig vártam, hogy újra előkerüljön ez az "Ikarus-Babakocsi" történet! Egy biztos igaz, hogy 1954-n az IKARUS valóban gyártott (a "Népgazdasági Terv"-n rátestált előírása szerint több féle közszükségleti terméket. Ezek között volt a a "Mély-zárt BABAKOCSI" is. Sajnos a tényen kívül azonban ebből "népmese" lett! Egy tény biztos. Az IKARUS Karosszéria- és Járműgyár - a Budapest-
    Mátyásföldi gyárában 1954-n 23500 mély BABAKOCSI -t is kellett volna gyártania, ha a állami Tervbizottság időközben nem változtatta volna meg az előző tervszámokat! (Valószínűleg rájöttek, hogy az autóbusz gyártás fontosabb belföldi és export termék. A BABAKOCSI gyártást azonnali döntéssel {~ 7000 db} után leállították!! (Tehát megkell jegyezni, hogy szó nincs 1950-'60-s évek között szerinti kivitelü "több tízezer" BABAKOCSI" gyártásáról! (Valószínűleg ezt a mesét egy (magát bennfentesnek kinevező "műszaki Hárijános" terjeszthette el! Felhasználtam irodalomként "Az IKARUS Karosszéria - és Járműgyár története 1895-1980" című (Bp.,1981) gyártörténeti irodalmat!

    VálaszTörlés
  3. A mostaniaknak ,a nyomába sem mehet , azok kényelmesek,és rugozo k voltak !

    VálaszTörlés
  4. Nekem is van a padláson jó állapotba.

    VálaszTörlés
  5. Pedig volt ilyen babakocsi, én is ilyenben feküdtem. NAgyon kényelmetlen lehetett szegény anyámnak szinte a földig hajolni, ha ki-be akart tenni.

    VálaszTörlés
  6. Én voltam a középső gyerek,nekem is ilyen babakocsim volt.Sőt még ki is voltam szíjazva!Fénykép is van róla!

    VálaszTörlés
  7. Emlékszem, hogy a húgomat is ilyen babakocsiban tolta édesanyám.

    VálaszTörlés