2022. július 8., péntek

Az autó, aminek kétszer lehetett örülni: Zaporozsec ZAZ 968 (1973)

 






17 megjegyzés:

  1. Ilyen volt az első autóm.
    84-ben a Bolgár tengerpartig mentünk a családdal. "Csak" egy bakelit kereket és egy féltengelyt kellett benne cserélni. Kalandos utazás volt, szerettem.

    VálaszTörlés
  2. Férjemnek 1974-ben ez volt az első autója! 1982-ig szolgált nagyon sok élmény füződik hozzá!! Szerettük nagyon.

    VálaszTörlés
  3. Nekem is volt 3db , olcson meglehetett venni es en szerettem, egy feher szinu evekig megvolt, es tokeletessen mukodott, csak szerette a benzint....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zapi motoros Luazzal szelem az utakat nap mint nap. Fantasztikus egy szerkezet mind a kettő.

      Törlés
    2. Részeges volt mint minden orosz.

      Törlés
  4. Én 1973 ban mezőgazdasági szalemer keretből kamatmentes részletre vettem /havi 800 ft/.
    Kb.5 évig hajtottam,gyakorlatilag semmi jelentős probléma nélkül. Mai autók dŕagább uzemeltetésűek,-igaz hosszabb élettartalmuak.

    VálaszTörlés
  5. Ha jó gazdája volt, akkor semmivel sem volt rosszabb autó, mint az átlag kortársai! Nekünk volt 2 is és nem volt velük különösebb gondunk. Jó kipufogóval a hangja is normális volt. 8l-es átlagfogyasztással ki lehetett jönni és autópályán 110-120-at gond nélkül ment.

    VálaszTörlés
  6. Nekünk 3 darab is volt 966 és 968 abból volt 2 Nekem egy fehér 968 -as volt az első autóm de rég is volt . .. .

    VálaszTörlés
  7. NDK-ba mentünk vele. Az egyik gyertya kirepült a hengerfejből a menet-persellyel együtt. Egy ottani szerelő sos-be belecsavar egy kb. 12-es csavart, és 3 hengerrel simán hazajöttünk. Ennyi!

    VálaszTörlés
  8. 88.ban 3500.ft, ért vettem, és 3600.ft lett volna az átírás..!
    Szétszedtük és Zsiguli gyűrűket faragták bele...
    Szépen dolgozott, igaz csak hobbi célra használtuk..!
    Legnagyobb baja hogy egykörös fékrendszere volt..!

    VálaszTörlés
  9. Hruscsov utolsó átka!

    VálaszTörlés
  10. Egy nagyonjó Terepjáró autó volt, a személyautók katagóriájában. A fűtése benzinnel ment, ami nem a legjobb volt. Országúton kb. 70-nél nagyobb tempót nem szeretett!

    VálaszTörlés
  11. És miért volt rajta tetőablak?!

    VálaszTörlés
  12. Én nagyon hálásan emlékezem. 1971-ben H István ilyen autóval jött el szívességből feleségével és feleségemmel, hogy kiléphessek sorkatonai időm alatt a laktanyából. Nem ázott be, elvitt bennünket oda, ahova indultunk.

    VálaszTörlés