2022. január 28., péntek

A Csepel "Fakarusz"

Az első önálló autóbuszt, az ÁMG–407-est 1959-ben mutatta be a gyár, amely nagyrészt az Ikarus 31-es gépészetére alapult. A mindössze hét méter hosszú kisbuszt Csepel alvázra építették, a meghajtásáról Csepel D414-es dízelmotor gondoskodott. A busz lámpatestei szintén az Ikarus 31-esről származtak, az indexek pedig az Ikarus 620-asokról lehetnek ismerősek. A járműből mintegy száz darabot gyártott az ÁMG, elsősorban a vidéki Mávaut-ok vásároltak belőle, ahol bányászjáratokra kerültek, innen ered a típus „bányászbusz” beceneve is.
















Volvo TP-21

 


A második világháború után a katonai járművek fokozatosan a Volvo egyik legfontosabb tevékenységi területévé váltak. Ennek eredményeként 1953-ban megszületett egy különleges Volvo SUV "Radiopersonterrängbil 915" vagy TP-21. A hadseregben a "Sugga" becenevet kapta -  sertés.