A NYOLCVANAS ÉVEK ELEJÉN A DANUVIA TELJESEN ÉRTÉKTELENNÉ VÁLT, EKKOR MINDENKI PEREGYES EMZÉRE VÁGYOTT.MA MÁR MÁSKÉNT VAN. HOL VAN EGY SIMA 250-ES MZ EGY GYÖNYÖRŰ DANUVIÁHOZ KÉPEST?
A Csepel 125T valamint a D-Csepel (D=Danuvia) szinte a legjobb magyar motorkerékpárunk volt. A Csepeli gyár 1955-ben adta át a 125-ös motorok gyártását a Danuvia Szerszám és Készülék Gyárnak. A zuglói üzem nem titkolt profilja a fegyvergyártás volt, de a kommunista könnyűipar sokoldalúságát az ébresztő óra gyártás mellett a motorkerékpár szerelés is bizonyította.A kor haladtával és gondolom felsőbb utasításra, úgy érezték a klasszikus forma frissítésre érett, ezért a fontosabb fődarabok megtartásával új ruhába öltöztették, és 1957-ben megkezdték a DV 125-ös sorozat gyártását. A frissítés nem volt valami szerencsés, mert harminc kiló súlynövekedéssel járt, amit a régi Csepelből örökölt meghajtás igen nehezményezett. A kuplung hamar leégett, a motor nagyon melegedett.
A gyenge minőségű alkatrészek miatt - ami jellemző volt az összes akkori magyar motorkerékpárra - sűrűn adódtak meghibásodások. Az eredetileg 4,5 lóerős D-Csepel blokkból 6 Lóerőt csikartak ki, amit a nem kellően hőkezelt alkatrészek nem bírtak. Gyakori volt a motor megragadása, a csapágyak széthullása. A fejlesztés nem állt meg, de a sok prototípus közül egy sem került sorozatgyártásra.
Egyedüli látványos fejlesztést 1963-ban az ülés magasságának csökkentését, és az eredeti két színes - piros és fekete- színpaletta harmadik, vidám szürke színnel történő kiegészítését érintette. A külföldi import a minőségi problémák miatt nem hozta meg a hozzá fűzött reményeket, de a végső döfést 1966-ban a magyar motorkerékpár gyártás beszüntetése jelentette. Tizenkét évig tartó gyártás alatt körülbelül 150-160 ezer Danuvia készült.
Az első motorom , 1968-ban egy ilyen de lehajtott , megkínzott Danuvia volt . Bütykölgettem , javítgattam de már alkatrészre volt hogy hónapokat kellett várni . Fiatal lévén motorozni akartam . Új motorra váltottam . Ha lenne valahol elfekvő , szívesen bütykölgetném újra .
VálaszTörlésNekem volt 62 es kiadású fekete szinben alacsonyabb űléssel, fiatal voltam szerettem hajtani a lehetőségekhez mérten de a fent emlitett hibák sorozata :,melegedés csapágytörés STB nen jelenkezdtek, korszaknak megfelelően anyira nem számitott rossz motornak!!!!!!
VálaszTörlés68 ba ugyan ilyen fekete volt alacsony ulessel
VálaszTörlésNekem Csepel volt,de szerintem ugyan az a motor volt benne. Nagyon régen volt,és 500 Ft ért vettem egy utcabeli öreg úrtól. Két ülése volt,magasságában eltolva egymástól. Szív alakú,bőr borítású. 14 éves voltam,és teljesen tudatlan a működését illetően. Kifogyott a benzin,és loptam Apám 1972 es Zsiguliából. Persze nem tettem hozzá olajat 🙃. Vége lett,és a határból toltuk vissza,kb 3km-t.
VálaszTörlésMost így,ha meg lenne, eltudnék vele szórakozni.
Nekem most is van egy 1959- es motorom és egy 1962-is.Mindkettő restaruált!!!
VálaszTörlésNem 1966-ban szűnt meg a magyar motorkerékpár gyártás!
VálaszTörlésA hatvanas évek végén ilyennel vizsgáztam az árpád hid lábánál.Jó kis gépek voltak,vehettem volna belöle,de inkább egy 350-es Jawa-t vettem kosárba.Feljavítottam és nagyon jól jártam vele.üdv.
VálaszTörlésSzerintem a képen látható motor kipufogója nem eredeti!Az első motorokon még szétszedhető kipufogó volt,hátulról belenézve több fúrat volt látható,középen a szerelőcsavarral.
VálaszTörlés" A Csepel 125T valamint a D-Csepel (D=Danuvia) szinte a legjobb magyar motorkerékpárunk volt." Kac, kac, kac!
VálaszTörlésDe a Pannónia ,sem at5 ,t1 a t - sorozat és, a p10 és sorozat is jó
TörlésK voltak, csa a p20és a p21 sem voltak rosz motorok ap21 el jocskán a szar anyag minőség miat voltak, olyan amilyen de a miénk voltak, most meg semi, pedig biztos most is volnának jól kezét szakemberek ,mérnökök, sok jó megbízható gepeket ,gyártunk terveztünk!!!