kod

2022. október 18., kedd

Legenda vagyok: GAZ 69 / Folytatás a posztban

 

 Nálunk mindenki ambivalens érzésekkel viszonyul a szovjet autókhoz. Egyrészt a fejünket fogjuk, micsoda borzalmak voltak. Másrészt van azért diszkrét bájuk ezeknek a vasaknak és feltörnek a nosztalgikus érzések. Igaz ez a legendás terepjáróra is, amelyről jót és rosszat is el lehet mondani.
Ha valaki szeret visszarévedezni a régmúlt korok dicsőségére, annak mindenképpen ajánljuk ezt a szovjet csodát. Már a látványa is impozáns, szinte „műemléknek” számító terepjáróról van szó. A kommunizmus korából származó autókat kedvelők számára a GAZ 69-es maga a szent grál.






 Különösen a régebbi darabok jók, mert ahogy telt az idő a peresztrojka beköszöntésével a gyártási és anyagminőség gyengült. A vastag lemezből készült ősi példányokat viszont a rozsda sem rágja ki. A gyári alkatrész hiánya probléma, főleg motorikusan. Előfordul, hogy négyhengeres Zsuk egységeket raknak bele. Ezen kívül a hátsóhíddal, meg a főfékhengerrel is szokott gond lenni. Azonban azért általában utánjárással kezelhető a probléma.
Az viszont tagadhatatlan, hobbi off roadozáshoz nosztalgiából ez az ideális gép, mert olyan mint a tank, mindenen keresztül megy. Gyakorlatilag ajtóig érő sárban és hóban is elboldogul, előfordul, hogy még a difizárra sincsen szükség a feladat megoldásához.
Úttörő becsület szavamra mondom, tényleg nincs olyan terep, amelyen ne érezné otthonosan magát. Ebben mindig is jók voltak a ruszkik, off roados gépeket azért tudtak gyártani. Persze sok rosszat lehetne mondani az anyagminőségről általában, de a GAZ 69-es esetében még ezt a hibafaktort is ki lehet lőni.

Konstrukciós hibák vannak, mert az oldalszelepelt motor és a kipufogó szerepek a fos anyagminőség és a rossz hűtés miatt hajlamosak a beégésre, ha nem megfelelő sebességi fokozatban használjuk, persze, aki hülye… A Zsuk-motoros gépeknél egyébként a fenti hibasor ne létezik.
Szóval a számunkra a legendás négykerekű tényleg frankó minden szempontból, hiszen off roadozás mellett időutazást is tehetünk vele. 

9 megjegyzés:

  1. Ķormányműve szem.gk.-ban és targoncákban is j volt

    VálaszTörlés
  2. Én javítottam is

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. NEKEM VOLT GAZOM DE NINCS BENNE DIFIZÁR

      Törlés
  3. 85-86-ban volt alkalmam vezetni,katonaságnál.Terepen verhetetlen.Làbbal öninditòzhatò volt,ès 3+1 sebessèges.

    VálaszTörlés
  4. Ilyenen tanultam vezetni ,utána ilyet vezettem az első sofőr állásomban a Kartográfiai vállalatnál .Nem Sosem akadtam el vele. ma volt.

    VálaszTörlés
  5. Szóval :nem ma volt,sosem akadtam el vele.

    VálaszTörlés
  6. Ültél már gazban‽‽‽ Én már sz...m is😁😁😁

    VálaszTörlés
  7. A zsuk motorjat megkergeted 80- al 10 km.-át tuti szelepes lett!!! Warszawa motor.

    VálaszTörlés
  8. A szgk. jogsit 1974-ben Gaz 69-el tettem le. Igen stabil volt, jó terepjáró képességekkel.

    VálaszTörlés