2022. április 7., csütörtök

Jawa 350/360

 


Jawa 350 egy motorbicikli, által termelt Jawa Moto ban ben Csehszlovákia az 1930-as évektől 1992-ig és a Cseh Köztársaság mostanáig. Az 1950-es években kétütemű, léghűtéses, 343 köbcentis motorjával 132 kilométer per óra sebességet tudott elérni, és a világ több mint 120 országába exportálták.

A Jawa 350 továbbra is népszerű, köszönhetően a Kommunista Blokk - országok Kelet-Európa az 1960-as évektől az 1990-es évekig. Az akkori versenyzők között volt a német is MZ (250 cm3) és Simson (250 cc Sport & Awo), a magyar Pannonia (250 cc), a lengyel Junak (350 köbcenti) és a szovjet IZh (350 cm3). Ez az az időszak volt, mielőtt a japán motorkerékpár-gyártók behatoltak Kelet-Európába. A kilencvenes évek elején készült egy további Jawa 350 típusú 640-es modell.

A Jawa 350 kétütemű kéthengeres motorkerékpár még mindig gyártás alatt áll, bár stílusa és kialakítása az évek során megváltozott, az 1970-es évek óta szinte mechanikailag változatlan, de nagyon megbízható. Az Egyesült Királyságban importálják és értékesítik, ahol a két 350 köbcentis kétütemű modell neve a "Classic" és a "Sport". A 2012-es brit modellek elektronikus gyújtással, elektromos indítókkal és automatikus szivattyús olajbefecskendezéssel vannak felszerelve. Ezeket Írországban is importálják és értékesítik, és Európában terjesztik őket.

A Jawa 350 volt az első külföldi motorkerékpár, amely a második világháború utáni Szovjetunióban volt kapható. A másik csak (1991-ig) gyárt ČZ (Chezet) és Magyar Pannónia.

A 350/640-es kétütemű iker az 1970-es évektől kezdve szinte mechanikailag nem változott, de nagyon megbízható, még mindig sikeresen értékesítik főleg a latin Amerika.

Mivel az új Jawa 350 OHC megfelel az áramnak EURO IV szabványok szerint (ellentétben az öregedő Jawa 350/640-vel) az Egyesült Államokban értékesíthető Európai Únió.

  • 1934–1936: Jawa 350 SV - négyütemű egyhengeres motorkerékpár
  • 1935–1946: Jawa 350 OHV - 350 SV utódja
  • 1948–1956: Jawa 350 Pérák - kétütemű kéthengeres
  • 1954–1964: Jawa 350/354 - kétütemű kéthengeres
  • 1964–1974: Jawa 350/360 Automatic - kétütemű egyhengeres, a világon első automatikus tengelykapcsolóval
  • 1965–1969: Jawa 350/361 Sport - kétütemű ikerhenger nagyobb, 19 ”-os kerekekkel
  • 1967–1973: Jawa 350/362 kaliforniai - kétütemű kéthengeres
  • 1990-1992: Jawa 350-632 - kétütemű, kéthengeres, 12 V-os generátorral felszerelt, a 634-es modell lassabb változata a Jawa 350-638 stílusában. Két változat.
  • 1970–1972: Jawa 350/633 Bizon - kétütemű kéthengeres
  • 1973–1985: Jawa 350/634 - kétütemű kéthengeres
  • 1986–1994: Jawa 350/638 - kétütemű kéthengeres (1986-os 34-es modell, 6500 ford / perc / 25 terepre korlátozva, 5500 ford / perc-re korlátozva a terelő és a dugattyú újratervezésével).
  • 1984–1994: Jawa 350/639 - kétütemű kéthengeres elülső tárcsafékkel
  • 1991 óta: Jawa 350/640 - kétütemű kéthengeres, Style vagy Retro változatban
  • 2017 óta: Jawa 350 OHC - négyütemű egyhengeres, teljes Euro 4
 Jawa 350 OHC 2017 óta gyártják, a design megpróbálja emlékeztetni a Jawa 350/634 motorkerékpárt a 70-es évekből. Az összes korábbi Jawa 350 motorkerékpárral ellentétben, amelyek kétütemű kéthengeresek voltak, ez egy négyütemű egyhengeres. A Jawa történetében először ezt a modellt is felszerelték ABS fékasszisztens.

Tervezés Jawa 350 OHC Special változatát a Jawa 350/673 versenyző motorkerékpár ihlette (egy különleges, 1967-ben három darabban gyártott). Elfogadja a Kávézó versenyző tervezés. A harmadik változat Jawa 350 OHC Scrambler javítja a motorkerékpár off-road képességeit, az üzemanyagtartály megmarad a Jawa 250/ 353 (Kývačka).

A Jawa 350 OHC felállás teljes verziója teljes egészében a kínai gyártmányú Shineray XY400-on alapul, a Naked bike, Scrambler és Café Racer változatokban.

Specifikációk

  • Motor: léghűtéses négyütemű egyhengeres Delphi elektronikus befecskendezéssel
  • Kiszorítás: 397 cm3
  • Maximális teljesítmény: 20,4 kW @ 6500 ot./min
  • Max. nyomaték: 30,6 Nm @ 5000 ot./min
  • Kibocsátási előírások: Euro 4
  • Tengelytáv: 1420 mm
  • Sebességváltó: kézi ötfokozatú
  • Kerekek: elülső 19 ", hátsó 18"
  • Abroncsok: Első 100/90/19, Hátsó 130/70/18
  • Fékek: hátsó dob 160 mm, elülső tárcsa 280 mm ABS
  • Száraz tömeg: 160 kg
  • Max. sebesség: 130 km / h
  • Üzemanyag-fogyasztás: 3,2 l / 100 km

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése